Projekty/Innowacje
W roku szkolnym 2024/2025 na terenie przedszkola kontynuowana jest innowacja pedagogiczna o charakterze programowym.
,,Innowacja logopedyczna i logorytmiczna „Gimnastyka buzi i języka” – autorstwa Aleksandry Kotlińskiej i Pauliny Śmieszek.
W czasie realizacji innowacji nacisk będzie położony na stymulację sfer: aparatu artykulacyjnego, aparatu oddechowego, aparatu fonacyjnego. Ćwiczenia rozwijające oraz korelujące pracę wyżej wymienionych sfer będą opracowywane dla grup 3-4 i 5-6 latków i dostosowywane tematycznie. Zabawy logopedyczne i logorytmiczne będą nawiązywały do słów poznawanej piosenki, wierszyka lub opowiadania.
W roku szkolnym 2024/2025 dzieci w obu grupach wiekowych realizują również zewnętrzne ogólnopolskie projekty edukacyjne:
- Kreatywna Matematyka - Innowacyjne i pomysłowe podejście do edukacji matematycznej poprzez wielozmysłowe poznawanie świata liczb, figur geometrycznych, działań oraz zagadnień matematycznych
- Uczymy Dzieci Programować - Ogólnopolski Program ,,Kodowanie na dywanie” to inicjatywa skierowana do szeroko rozumianej edukacji. Poprzez naukę kodowania można rozwijać wiele kluczowych umiejętności w twórczy i atrakcyjny dla dziecka sposób. Przygoda z kodowaniem nie musi być ani trudna, ani nieciekawa, nie wymaga też dostępu do specjalistycznego sprzętu. W programie „Kodowanie na dywanie” naukę kodowania potraktujemy jako z góry zaplanowany proces, gdzie każde działanie wynika z poprzedniego i jest wstępem do kolejnego. W przygotowanych propozycjach aktywności zabawy około programistyczne wplatane będą do codziennych aktywności dydaktycznych, niezależnie od realizowanych aktualnie treści, czy posiadanego przez placówkę wyposażenia.
- Klasa w terenie - jest promowanie wartości edukacji na świeżym powietrzu. Zachęcenie nauczycieli i uczniów do „opuszczenia” swoich sal lekcyjnych i spędzenia czasu poza budynkiem szkoły. Wszystko po to, aby promować edukację terenową- prawdopodobnie najbardziej uszczęśliwiającą formę edukacji na świecie, angażującą różne zmysły.
- Alfabet logopedyczny - Głównym celem jest dbanie o właściwą stymulację rozwoju mowy oraz wdrażanie profilaktyki logopedycznej.Projekt skierowany jest do dzieci w wieku przedszkolnym oraz wczesnoszkolnym. Projekt jest zgodny z założeniami Podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz wpisuje się w podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2024/2025: „Edukacja prozdrowotna w szkole - kształtowanie zachowań służących zdrowiu, rozwijanie sprawności fizycznej i nawyku aktywności ruchowej, nauka udzielania pierwszej pomocy.”
- Plastuś wesoły zaprowadzi nas do szkoły - wprowadzenie dzieci w świat literatury dziecięcej, promowanie czytelnictwa, rozwijanie wszechstronnej stymulacji dzieci, poprzez połączenie wrażeń ruchowych, wzrokowych, słuchowych i dotykowych
- Postaw na wartości - jest promowanie wartości edukacji na świeżym powietrzu. Zachęcenie nauczycieli i uczniów do „opuszczenia” swoich sal lekcyjnych i spędzenia czasu poza budynkiem szkoły. Wszystko po to, aby promować edukację terenową- prawdopodobnie najbardziej uszczęśliwiającą formę edukacji na świecie, angażującą różne zmysły.
- Program „Bezpieczne przedszkole” jest skierowany do dzieci, rodziców oraz pracowników przedszkola. Jego podstawowym celem jest wyrabianie u dzieci nawyków i umiejętności związanych z bezpieczeństwem (samoobsługa, higiena, nawyki prozdrowotne itp.) przy aktywnym współudziale rodziców, którzy również pogłębiają swoją wiedzę w tej dziedzinie oraz wprowadzanie zmian na placówce tak, by była miejscem bezpiecznym dla dzieci i pracowników.